ce.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matematiksel modelleme ve dinamik sistemler.Modellemenin temelleri.Dinamik sistemin tanımlanması.Eşitliklerin kaynağı ve modelin yapılandırılması. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 1 |
2 | Basit diferansiyel eşitlikler olarak başlangıç değeri problemlerinin gözden geçirimi. Birinci ve İkinci sıra doğrusal dinamik sistemler. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 1 |
3 | Taylor Serisi açılımı ile doğrusal hale getirme. Laplace dönüşümü. Ters Laplace dönüşümü. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 2 |
4 | Laplace Dönüşümleriyle başlangıç değeri problemlerinin çözümü | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 3 |
5 | Mekanik Sistemler: iş I enerji ve güç sistemlerinin modellenmesi ve analizi | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 4 |
6 | Pnömatik sistemler. Mekanik sistemlerin uygulaması. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 4 |
7 | Akışkan ve termal sistemler:Likid seviyesinin, hidrolik ve termal sistemlerin modellenmesi ve analizi. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 5 |
8 | Akışkan ve termal sistemlerin uygulamaları | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 6 |
9 | Ara sınav | |
10 | Dinamik sistamlerin modellemesine Transfer fonksiyonu yaklaşımı | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 7 |
11 | Dinamik analize Statespace yaklaşımı | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 8 |
12 | İlk ve ikinci sıra süreçlerinin Time domain analizi | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 9 |
13 | Elektrik sistemleri: elektromekanik sistemlerin modellenmesi ve analizi | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 10 |
14 | Frequency domain analizi ve uygulamaları | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 11 |
15 | Proses kontrolünün temelleri | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 11 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004. ISBN 013124714X |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders Notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 25 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 7 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 7 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | |||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest